به وب سایت شرکت دارو سازی تهران شیمی خوش آمدید.

وبلاگ

آترواسکلروز و پیامدهایی که به همراه خواهد داشت

آترواسکلروز و پیامدهایی که به همراه خواهد داشت

آترواسکلروز می‌تواند تمامی سرخرگ‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد و بر اساس اینکه کدام سرخرگ درگیر شود، پیامدهای متفاوتی به همراه خواهد داشت که در ادامه توضیح داده خواهند شد.

بیماری شریان کاروتید (Carotid Stenosis): نوعی از آترواسکلروز است که شریان‌های کاروتید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شریان‌های کاروتید، رگ‌هایی هستند که عمل خون‌رسانی به مغز را انجام می‌دهند. بیماری شریان کاروتید می‌تواند منجر به سکته مغزی شود.

بیماری عروق کرونری (Coronary Heart Disease): این نوع از آترواسکلروز، سرخرگ‌های کرونری را درگیر می‌کند. سرخرگ‌های کرونری، عروقی هستند که خون‌رسانی به عضله قلب را بر عهده دارند. بیماری عروق کرونری می‌تواند منجر به درد قفسه سینه و حملات قلبی شود.

تنگی شریان کلیوی (Renal Artery Stenosis): این عارضه سرخرگ‌هایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که خون را به کلیه‌ها می‌رسانند. تنگی شریان کلیوی می‌تواند منجر به بروز فشار خون بالا و یا بیماری‌های کلیوی شود.

بیماری سرخرگ محیطی (Peripheral Artery Disease): در این نوع از آترواسکلروز، عروق خون‌رسان به دست‌ها و پاها تحت تاثیر قرار می‌گیرند. به‌طور مثال افرادی که به بیماری سرخرگ محیطی مبتلا هستند ممکن است به هنگام راه رفتن در پاهای خود درد، مور مور شدن و بی‌حسی احساس کنند.

Close
Compare
Wishlist 0
Open Wishlist Page Continue Shopping