به وب سایت شرکت دارو سازی تهران شیمی خوش آمدید.

وبلاگ

افسردگی را با احساس ناراحتی یا غم و اندوه اشتباه نگیریم

افسردگی را با احساس ناراحتی یا غم و اندوه اشتباه نگیریم

مرگ عزیزان، از دست دادن شغل و یا جدایی تجربه های تلخی هستند که تحمل کردن آنها دشوار است. بنابراین احساس ناراحتی و غم و اندوه در این شرایط طبیعی بوده و افرادی که این شرایط را تجربه می کنند، ممکن است تصور کنند که به افسردگی دچار شده اند. اما لازم است بدانیم که احساس ناراحتی با افسردگی متفاوت است اگرچه ممکن است که علائم مشترک و مشابهی مانند ناراحتی شدید و ناتوانی در انجام فعالیت های معمول و روزانه، داشته باشند.

  • در افرادی که غمگین و اندوهگین هستند، احساسات منفی به صورت نوسانی بروز می کنند و اغلب با یادآوری خاطرات خوب همراه هستند. اما در افسردگی شدید، تغییرات خلق و خو و کاهش اشتیاق، به مدت بیش از دو هفته ادامه می یابد.
  • فردی که احساس غم و اندوه می کند، عزت نفس خود را از دست نمی دهد. در حالی که احساس بی ارزشی و نفرت از خود از علائم شایع افسردگی شدید می باشد.
  • گاهی اوقات ممکن است فردی احساس غم و اندوه و افسردگی را همزمان تجربه کند؛ در این حالت احساس غم، مدت زمان بیشتری نسبت به حالتی که افسردگی وجود ندارد، ادامه خواهد یافت.

بنابراین بهتر است از شبیه سازی علائم افسردگی و تلاش برای پیدا کردن این علائم در خودتان پرهیز کنید و تشخیص آن را به پزشک یا روانشناس خود بسپارید.

Close
Compare
Wishlist 0
Open Wishlist Page Continue Shopping