به وب سایت شرکت دارو سازی تهران شیمی خوش آمدید.

وبلاگ

وجود چه علائمی نشانه ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است؟

وجود چه علائمی نشانه ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است؟

علائم و نشانه های سندرم تخمدان پلی کیستیک معمولا در سنین بلوغ آغاز می شود اگرچه در برخی از افراد این علائم تا اواخر نوجوانی و یا حتی بزرگسالی بروز نمی کنند. به دلیل اینکه تغییرات هورمونی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، ممکن است بیماران آکنه ی خفیف تا شدید، رشد موهای زائد صورت یا ریزش موی سر داشته باشند. تغییر در میزان هورمون ها مسئول بروز علائم اصلی تخمدان پلی کیستیک است. این علائم شامل: دوره قاعدگی نامنظم، رشد موهای بدن، ریزش موی سر، آکنه، افزایش وزن و اختلال در باردار شدن می باشد.
در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، ممکن است چندین فولیکول کوچک (کیست های کوچک) در تخمدان ایجاد شوند. این فولیکول ها نمی توانند به اندازه ای رشد کنند که منجر به تخمک گذاری شود. بنابراین، فولیکول های کوچک (۹-۴ میلیمتر) در تخمدان تجمع می یابند و منجر به ایجاد تخمدان پلی کیستیک می شود. هیچ کدام از این فولیکول های کوچک قادر به تخمک گذاری نخواهند بود، در نتیجه سطوح استروژن، پروژسترون، LH، هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH) نامتعادل خواهد شد.
تخمک گذاری در اکثر زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک با الگوی منظمی صورت نمی گیرد. این حالت ممکن است منجر به طولانی تر شدن زمان لازم برای بارداری شود. تست های ارزیابی ناباروری معمولا بعد از ۶ تا ۱۲ ماه تلاش برای باردار شدن توصیه می شود.

Close
Compare
Wishlist 0
Open Wishlist Page Continue Shopping